Tiparim orice iti poti imagina!
Comenzi si informatii: 031.425.68.18 | 0752.089.650 | office@printmag.ro
✅ Tablouri canvas personalizate cu orice imagine ✅
Trimite poza ta sau alege gratuit dintr-o galerie cu milioane de imagini Mai multe detalii
Vom incerca sa prezentam cateva idei ce va pot ajuta sa luati decizia corecta atunci cand vine vorba despre printare color sau printare alb-negru. Cand faci alegerea trebuie sa tii cont de costuri, manualul de branding si publicul tinta. Un alt aspect ce poate influenta alegerea este tipul hartiei alese.
Desi denumirea de printare alb-negru te duce cu gandul la doua culori, alb si negru, in practica este vorba despre o singura culoare, adica negru tiparita pe hartie de culoare alba. Alti termeni mai putin utilizati dar tehnic corecti ar fi: printare monocrom sau tipar la o singura culoare.
Printarea color este modalitatea prin care putem obtine intreaga paleta de nuante combinand patru culori Cyan, Magenta, Yellow si Black. Practic multitudinea de nuante este realizata prin combinatia celor patru culori in diverse procentaje. Din acest motiv printul color mai este cunoscut si sub denumirea de policromie sau tipar in patru culori.
Consulta mai multe detalii despre nuantele ce pot fi reproduse cu print color in sistem CMYK: Modelele de culoare CMYK si RGB.
Cine urmeaza sa primeasca materialul printat? Trebuie sa ti cont de raspunsul la aceasta intrebare atunci cand alegi motalitatea de printare.
In cazul in care materialul tiparit este destinat mediului business ar trebui sa alegi printul color deaorece astfel poti sa exprimi cu usurinta mesajul dorit, sa prezinti grafice si imagini sugestive sau ai posibilitatea sa prezinti imaginea companiei pe care o repreziti la adevarata valoare.
In cazul in care documentele sunt pentru uz intern in cadrul companiei, cel mai probabil ar trebui sa alegi printul alb-negru, reducand astfel costurile.
In cazul in care ai un manual de identitate vizuala ar trebui sa il consulti inainte sa tiparesti documentele sau materialele de marketing ale companiei. Daca, conform manualului, logo-ul trebuie tiparit color indiferent de situatie si restul textului este momocrom, singura solutie este sa tiparesti documentul color. Chiar daca imaginea color este un logo mic asezat intr-un colt tiparirea trebuie sa fie color.
Totusi, in cele mai multe cazuri, in manualul de branding sunt prevazute si variante de tiparire monocrom, sau in nuante de gri (gray scale) pretabile pentru printare alb-negru.
In cele mai multe cazuri bugetul este factorul deteminant in alegerea modalitatii de tiparire. Cu siguranta costul este foarte important dar trebuie luat in considerare si scopul sau perceptia publicului tinta asupra documentului.
In mod evident printarea alb-negru este cea mai ieftina varianta, dar prezinta anumite limiari.
Printarea color presupune costuri mai ridicate dar in cele mai multe cazuri este modalitatea cea mai interactiva si eficienta de a comunica mesajul, de a prezenta produsele sau pur si simplu imaginea companiei.
Una din modalitatile de reducere a costurilor este combinarea celor doua moduri de printare.
De exemplu poti printa coperta unei carti sau a unei prezentari full-color iar colile din interior sa fie tiparite alb-negru.
Un alt exemplu il reprezinta utilizarea de coli cu antet pretiparite color in catititati mari pentru documente uzuale, cum ar fi facturile. Apoi acestea pot fi printate indivitual alb-negru, astfel rezulta un cost total redus.