Carti de vizita - notiuni elementare

Carti de vizita de calitate

Multi oameni trec cu vederea faptul ca este foarte important sa ai carti de vizita cu aspect profesional care sa reflecte in mod obiectiv imaginea companiei si nu realizeaza ca aceasta “mica hartiuta” are un rol critic in modul in care te prezinti in fata partenerilor de afaceri. In cele mai multe cazuri cartea de vizita este primul element care intra in contact cu potentialii clienti, deci este prima ocazie de a face o impresie pozitiva asupra lor.

In aceste vremuri “derutante” din punct de vedere economic sunt tot mai multi cei care aleg sa isi tipareasca singuri cartile de vizita motivand cu reduceri de buget. Cu mici exceptii, este destul de usor de remarcat o carte de vizita “low cost”: hartie si print de slaba calitate si/sau design “facut pe genunchi”. Cand alegeti varianta “low cost” ce mesaj transmiteti partenerilor de afaceri? Este oare in avantajul tau sa ratezi oportunitatea de a crea o imagine pozitiva inca de la inceputul parteneriatului?

Design carti de vizita

Apelati la un profesionist pentru designul grafic in cazul in care nu detineti competentele necesare. Desi pare simplu, este important ca elementele grafice sa fie corecte din toate punctele de vedere: aspect estetic si aerisit, ergonomie si usurinta in livrarea informatiei, machetare corecta pentru tipar, folosirea adecvata a culorilor si integrarea cu alte materiale promotionale folosite in companie, etc.

Simplitate

In general dimensiunea standard pentru o carte de vizita este de 9x5cm, deci nu aveti prea mult spatiu la dispozitie. Pentru rezultate optime totul trebuie sa fie echilibrat: nu puneti un logo prea mare, folositi fonturi simple, usor de citit si lasati spatii albe generoase.

Continutul unei carti de vizita

Nu inghesuiti informatie lipsita de relevanta. Pune-ti intrebarea: ce este cu adevarat important? Numele tau impreuna cu logo-ul si denumirea companiei cu siguranta trebuie sa fie prezente pe cartea de vizita, la fel si datele de contact: telefon mobil, telefon fix, adresa e-mail, adresa fizica, website-ul companiei. In cazul in care spatiul permite puteti adauga pe cartea de vizita cod QR.

Carti de vizita fata-verso

Cum am spus si mai sus, spatiul disponibil pe o carte de vizita este redus, dar din fericire are 2 fete. Intrebarea este ce informatii adaugam pe verso? In general cartile de vizita sunt tinute in suporturi speciale care permit vizualizarea unei singure fete, asa ca informatia de pe verso nu trebuie sa fie de importanta vitala. In acest spatiu puteti pune sloganul companiei sau pur si simplu il puteti considera o continuare a liniei estetice de pe fata; in orice caz nu trebuie sa folositi spatiul pentru a promova produse sau sevicii deoarece cartile de vizita nu trebuie confundate cu materialele publicitare (ex. flyere, pliante, brosuri, etc)

Alegerea hartiei pentru carti de vizita

Pentru a evita efectul de “low cost” incercati sa nu faceti economie cand vine vorba de alegerea hartiei. Exista o mare varietate de hartii si cartoane speciale pentru carti de vizita si in functie de alegerea facuta preturile pot varia chiar si cu 80%. Nu tipariti niciodata carti de vizita pe cartoane mai subtiri de 300 g/mp deoarece acesta este primul indiciu in fata clientului al faptului ca ati facut “economie”, iar economia este doar de cativa bani / bucata.

Printare carti de vizita

Acum, ca aveti un design realizat de un profesionist si ati ales hartia potrivita, este timpul pentru printare carti de vizita. In functie de tirajul dorit, va punem la dispozitie atat tipar digital cat si tipar offset. Diferenta intre cele 2? Cartile de vizita pe tipar digital se pot realiza chiar in aceeasi zi in conditii de calitate excelenta si in orice cantitate. O comanda de carti de vizita pe tipar offset este executata in 2 pana la 4 zile si pretul este direct influentat de cantitate: cu cat tirajul este mai mare cu atat pretul unitar scade.