Printarea unui catalog de produse

Catalog produse

In cele ce urmeaza vom incerca sa prezentam cateva idei generale de care sa tineti cont atunci cand creati designul pentru un catalog de produse ce urmeaza a fi tiparit.

 

Imaginea companiei  - catalogul de indentitate vizuala

Designul catalogului trebuie sa fie in conformitate cu identitatea vizuala a companiei. Culorile, formele, liniile, pozele alese trebuie sa reprezinte un stil care la randul sau sa reflecte in mod corect valorile companiei. Pentru a  intipari imaginea companiei in mintea clientului este important sa utilizati aceeasi linie estetica de-a lungul intregului catalog. Cu toate acestea, pentru a nu plictisi cititorul, anumite elemente de design pot sa varieze. Un exemplu ar fi prezentarea categoriilor de produse folosind diverse teme de culoare; variatia de culori si/sau forme face cititorul sa urmareasca continutul in mod ergonomic si intuitiv, dar nu uitati ca aceste variatii trebuie sa urmeze intotdeauna linia grafica generala.

 

Coperta (front cover)

Ca si in cazul altor publicatii, coperta catalogului este foarte importanta deoarece este primul lucru cu care clientul intra in contact, inainte de a deschide brosura. Din acest motiv rolul principal pentru coperta este sa starneasca interesul pentru continutul ce este tiparit la interior. Coperta unui catalog de produse trebuie sa aiba un design atractiv, fara sa fie supraincarcat cu informatie, si singurele elemente care nu trebuie sa lipseasca sunt titlul / mesajul dorit si logo-ul companiei. Pe coperta puteti folosi poze sugestive cu produsele din interior sau alte elemente grafice ce reprezinta compania.

 

Coperta spate (back cover)

Pe coperta nu ar trebui sa lipseasca logo-ul companiei si datele de contact. Fiind un catalog de produse, puteti adauga si imagini cu cateva produse de referinta sau aflate in cadrul unor promotii.

 

Interiorul

Paginile din interiorul catalogului trebuie sa aiba o structura usor de urmarit, astfel incat sa atraga atentia si sa furnizeze in mod eficient informatia. Recomandam folosirea pozelor individuale in locul celor in care apar mai multe produse. Desi aveti impresia ca economisiti spatiu in brosura, deci mai putine pagini tiparite, este dovedit faptul ca pozele individuale cu fundal alb genereaza mai multe vanzari fata de pozele cu multe mai produse.

Pentru o parcurgere ergonomica a continutului catalogului puteti diferentia categoriile de produse prin folosirea temelor de culoare. Acest lucru poate fi realizat prin adaugarea unor elemente de culoare in header, footer sau chiar a unui chenar in jurul paginilor. Puteti chiar sa mergeti un pas mai departe si sa adaugati o pictograma care sa caracterizeze categoria respectiva de produse.

 

Formatul catalogului (dimensiunea)

Practic aici posibilitatile sunt infinite si criteriile principale in alegerea dimensiunii sunt: scopul si destinatia catalogului, publicul tinta, criterii estetice si ergonomice si nu in ultimul rand pretul.

Puteti alege printarea catalogului intr-un format standard cum ar fi A5, A4 sau chiar 21x21cm. In cele mai multe cazuri, aceasta este alegerea ideala deoarece costurile de tipar sunt reduse, avand in acelasi timp un aspect clasic, usor de urmarit.

In cazul in care doriti sa va diferentiati total fata de concurenta, puteti alege un format atipic, chiar o forma atipica, iar in acest caz posibilitatile sunt practic infinite, singura limita fiind imaginatia designerului. Totusi trebuie sa tineti cont ca in acest caz costurile cu printul pot fi substantiale.

 

Ce hartie trebuie folosita pentru printarea catalogului?

Pe piata exista un numar impresionant de tipuri de hartie iar limitele sunt impuse de imaginatia si bugetul dvs. Totusi cand faceti alegerea hartiei, pe langa costuri, trebuie sa tineti cont atat de aspectul final al catalogului, de rezistenta in timp si publicul tinta. Puteti alege intre hartie de diverse grosimi, hartie mata sau lucioasa sau cu diverse texturi sau diverse nuante de culoare.

 

Motalitati de legare pentru cataloage

Pentru ca in general un catalog este folosit intens, este important ca legatoria sa fie de calitate astfel incat colile sa nu se desprinda. Puteti alege din urmatoarele variante:

Cea mai des intalita modalitate este legarea prin brosare. Cataloagele legate astfel au un aspect profesional, impecabil, fiind foarte rezistente in timp, iar costurile de productie sunt reduse. Pentru cataloagele brosate se recomanda un numar de cel putin 25-30 de file.

O alta optiune ar fi capsarea tip revista. In acest caz numarul de pagini al catalogului trebuie sa fie multiplu de 4. Este cea mai ieftina varianta de legare pentru cataloage, dar in acelasi timp limiteaza numarul maxim de pagini la aproximativ 60 (15 file).

O alta modalitate de legare pentru cataloage este legarea cu spira metalica care oferta posibilitatea deschiderii documentului 360 grade, facandu-l astfel foarte usor de manipulat. In acest mod catalogul este limitat la 250 file, ceea ce in cele mai multe cazuri este suficient. Deasemenea puteti alege culoarea spirei astfel incat sa se potriveasca cu gama de culori folosita.