Tiparim orice iti poti imagina!
⚠️ Program de lucru in perioada Sarbatorilor de Iarna | 23 Decembrie - 7 Ianuarie: INCHIS ⚠️
Comenzi si informatii: 031.425.68.18 | 0752.089.650 | office@printmag.ro
✅ Tablouri canvas personalizate cu orice imagine ✅
Trimite poza ta sau alege gratuit dintr-o galerie cu milioane de imagini Mai multe detalii
Pentru inceput: Ce este o brosura? Pai... pe scurt este un material de marketing ce se poate materializa in diverse forme si are scopuri multiple: prezentarea companiei sau a promotiilor, catalog de produse sau servicii, meniu, etc.
In continuare voi incerca sa detaliez tot ceea ce trebuie sa cunosti despre acest material publicitar: design, sfaturi tehnice si print brosuri.
Acesta este primul pas si cel mai important in realizarea unei brosuri deoarece toate celelalte decizii trebuie sa tina cont de aceste doua aspecte.
O greseala des intalnita este incercarea de a inghesui prea multe informatii intr-o singura pagina doar pentru ca este spatiu disponibil (greseala este cu atat mai mare daca se incearca acest lucru pe coperta brosurii). Este foarte important sa identifici scopul brosurii. In acest fel vei putea canaliza toate resursele disponibile (imagini, culori, text, grafice) spre atingerea acelui scop.
Inainte sa treci la pasul urmator ar trebui sa iti pui urmatoarele intrebari:
Un design simplu este intotdeauna eficinet, dar tine cont: daca este simplu nu trebuie sa fie si plictisitor. Totul se rezuma la realizarea unei brosuri care este usor de citit, cu fonturi clare, paragrafe cu titluri si subtitluri disticte astfel incat continutul sa fie usor de parcurs si previzibil. Pentru a crea o brosura usor de citit poti apela la combinatii de culori, grafice sugestive, pictograme si imagini de calitate.
Desi exista zicala "nu judeca o carte dupa coperta" este evident faptul ca multi oameni fac acest lucru. Aceasta situatie se intampla mult mai frecvent in cazul brosurilor asa ca designul copertii este foate important. Sansele ca brosura ta sa fie deschisa si citita cresc considerabil in cazul in care designul si continutul copertii este realizat in mod profesionist.
In primul rand trebuie sa utilizezi un titlu atragator. Un "truc" pe care il poti utiliza este afisarea unei intrebari pe coperta care sa isi gaseasca raspuns intr-una din paginile brosurii. Poti adauga si un mesaj "call to action" care sa indemne cititorul sa ia o decizie, cum ar fi sa acceseze website-ul companiei, sa scaneze un cod QR sau pur si simplu sa telefoneze pentru a intra in legatura cu echipa de vanzari.
Tine cont de faptul ca nu trebuie sa incarci coperta cu prea mult continut. Pastreaza designul simplu, aerisit si minimalist. Fiecare element grafic, paragraf de text sau imagine pot indeparta atentia privitorului de la titlu si mesajul principal pe care vrei sa il transmiti asa dozeaza totul cu mare atentie.
Dimensiunea unei brosuri prezinta atat aspecte estetice (design), cat si aspecte practice (financiare si ergonomice). Dimensiunea trebuie aleasa in concordanta cu scopul brosurii, publicul tinta si modul de distributie sau afisare.
Din punct de vedere estetic poti alege o dimensiune atipica, ceea ce o sa diferentieze brosura ta fata de competitori. De aici rezulta sanse mari ca forma impreuna cu designul sa sporeasca interesul cititorului. Totusi trebuie tinut cont de faptul ca o dimenisune atipica o sa sporeasca costurile de productie, deci si bugetul trebuie sa fie pe masura.
Pentru oferta de pret brosuri la costuri reduse trebuie sa optezi pentru dimensiuni standard. O brosura cu dimensiunea standard nu trebuie privita neaparat ca un dezavantaj. Practic, astfel poti realiza un numar mai mare de brosuri cu acelasi buget.
Daca brosurile sau cataloagele sunt expuse intr-un stand, evident dimensiunea trebuie aleasa in concordanta. In cazul materialelor de marketing expuse in standuri de afisare trebuie adaptat designul copertii astfel incat titlul si informatiile utile sa se incadreze in prima treime din partea de sus pentru a fi usor vizibile.
Brosuri dimensiuni standard: A4 (297x210mm), A5 (210x148mm), 210x210mm.
Ce este bleed-ul? Pe scurt, bleed-ul se refera la extinderea designului in afara dimensiunii finite cu 3 mm pe fiecare latura.
Mai multe detalii gasesti aici Bleed - margine de taiere
O data stabilita dimensiunea finita a brosurii, este necesara stabilirea unui bleed de 3 mm pe fiecare latura. Acest lucru este necesar in cazul imaginilor sau elementelor de culoare ce se extind pana la limita dimensiunii finite. Astfel pentru a te asigura ca in urma procesului de tiparire si taiere la ghilotina nu vor rezulta margini albe, este necesar sa extinzi designul in afara dimensiunilor finite.
Exemplu practic: daca dimensiunea finita dorita este A4 adica 297x210mm designul grafic trebuie sa aiba dimensiunile 303x216mm (297+3+3 x 210+3+3). Dupa finisare se vor taia la ghilotina cei 3mm de pe fiecare latura rezultand astfel formatul dorit.
Pentru print brosuri cu aspect profesional trebuie sa utilizezi imagini cu rezolutie ridicata. Daca pozele folosite nu au calitatea necesara printul o sa para de slaba calitate iar imaginile vor fi blurate sau pixelate. Imaginle pe care le vizualizezi pe computer au, in genral, rezolutia de 72 dpi, ceea ce este suficient pentru vizualizare pe monitor dar insuficient pentru tipar.
Pentru print de calitate superioara imaginile trebuie sa aiba rezolutie de cel putin 300 dpi, astfel rezulta poze clare cu detalii bine definite. In cazul in care nu ai astfel de poze, ele pot fi achizitionate relativ ieftin de pe website-uri cu fotografie de stoc.
Mai multe detalii gasesti aici Dimensiuni de printare a fotografiilor in functie de rezolutie
Spre deosebire de monitoare care afiseaza continut RGB, tiparirea este realizata in sistem CMYK. Paleta de nuante disponibila pe monitor este mai larga decat nuantele ce pot fi reproduse la printare.
Pentru a avea control asupra culorilor utilizate in brosura este recomandat sa realizezi designul in spatiul de culoare CMYK. Acest lucru il poti face utilizand softuri precum CorelDraw, Adobe Illustrtor, PhotoShop, InDesign, etc.
Mai multe detalii aici Modelele de culoare CMYK si RGB
Raspunsul la aceasta intrebare este dat de... o alta intrebare: cate brosuri vrei?
Intre cele doua metode de tiparire exista diferente substantiale, dar din punctul de vedere al clientului acestea sunt similare, iar diferentele de calitate sunt insesizabile. Ambele variante de tiparire sunt capabile sa livreze brosuri de calitate superioara.
Avantajele tiparului digital:
Avantajele tiparului offset:
Hartia pe care sunt tiparite brosurile trebuie aleasa in concordanta cu designul. Practic alegerea hartiei influenteaza decisiv costul de productie dar trebuie sa ti cont de scopul brosurii si publicul tinta. Alege cu mare grija pentru ca tot efortul designerului poate fi irosit daca optezi pentru o hartie ieftina, nepotrivita. In plus, este vorba despre imaginea companiei tale, deci aspectul trebuie sa fie imaculat. Nu trebuie neaparat sa alegi un tip de hartie "exotic" care sa arunce in aer costurile. Imporant este sa alegi din mostrar ceea ce ti se pare de bun simt si eventual cere sfatul celor de la printshop sau tipografie.
Modalitati legare brosuri
Modalitatea de legare a brosurilor trebuie aleasa in functie de numarul de pagini, dimensiune si / sau cantitate.
Brosurile capsate tip revista sau booklet sunt ideale in cazul in care numarul de pagini este redus. Aceasta reprezinta o motalitate eleganta, ieftina si utilizata frecvent.
Legarea prin brosare este utilizata pentru brosuri sau cataloage de produse cu numar ridicat de pagini. Acest procedeu este folosit si la legarea cartilor, aspectul final fiind similar.
Brosuri plastifiate
Pentru un plus de imagine poti opta pentru plsatifierea brosurii. Plastifierea mata confera o nota eleganta in timp de plastifierea lucioasa o face usor de remarcat si este de mare efect mai ales pe culori puternice sau pasteluri.
Lacuire selectiva
Practic, pe o coperta ce a fost plastifiata mat in prealabil sunt evidentiate anumite elemente grafice prin lacuire selectiva. Astfel se realizeaza o diferenta de perceptie, atat vizuala, cat si tactila prin contrastul dintre cele doua suprafete.